Tematikus mérkőzésjáték: két félpálya, középen egy kapuval

- 4 bója
- Tányérbóják
- 2 jelzőbója
- 7 mez
- Labdák
- Játéktér: 60x30 méter
- Játékosok száma: 15 (14 mezőnyjátékos + 1 kapus)
- Időtartam: 22 perc
- Sorozatok száma: 2 félidő egyenként 10 perc időtartammal, 2 perc szünettel
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Tematikus mérkőzésjáték egy központi kapu által kettéosztott pályán, ahova a játékosoknak be kell találnia |
Aerob erő, Passzolás, First touch, Lezárás, Kapu védése, Keresztirányú térkihasználás, Switching the attack, Mobilitás, Kapura támadás, Verticalization, Once the ball is lost - Attack the ball, Pressing, Support, Átmenetek |
4, a sarkokban elhelyezett bója és tányérbóják segítségével hozzunk létre egy 60 méter széles és 30 méter hosszú pályát (60x30 méteres téglalap). A pályát egy tányérbójákkal megrajzolt központi választóvonallal osszuk fel két egyenlő, 30x30 méteres félpályára (az ábrán A-val és B-vel jelölve). A központi választóvonal felezőpontjánál 2jelzőbója felhasználásával alakítsunk ki egy 5-6 méter széles kaput. Ezt a kaput védi a kapus. A többi 14 játékost két 7 fős csapatra osztjuk (az ábrán a piros mezes csapat a fehér mezes ellen). A pályán 7 a 7 elleni meccs zajlik.
- Mindkét csapat számára kijelölünk egy védekezési és egy támadási félpályát
- A példán a piros mezes csapatnak kell gólt szereznie a központi kapura, miközben az egész csapat „A” félpályára helyezkedik
- Ebben az esetben a fehér mezes csapat védi a kaput és ha labdát szerez, gyorsan „B” félpályára húzódik át, hogy ezúttal ő támadhasson és próbáljon gót szerezni a központi kapura. Ekkor a piros csapatnak kell gyorsan védenie a kaput, átfutva a „B” félpályára
- A piros mezes csapatnak „A” félpályán kell gólt szereznie és „B” félpályán kell védekeznie
- A fehér mezes csapatnak „A” félpályán kell védekeznie és „B” félpályán kell gólt szereznie
- A gól akkor érvényes, ha a csapat minden tagja a támadási félpályán belülre helyezkedik (a példán a piros csapat minden játékosának „A” félpályán kell lennie)
- A kapusnak mind a fehér, mind a piros csapat próbálkozásait hárítania kell, vagyis a kapu mindkét oldalát védi. Ha megfog egy kapura lövést, a labdát az eddig védekező csapatnak kell adnia
- Korlátozzuk a játékosok a labda megjátszásához szükséges érintésszámát
- A kapura lövés előtt a csapatoknak legalább 3 passzt kell adniuk egymásnak a támadási félpályán anélkül, hogy az ellenfél megszerezné a labdát
- Vonjunk be egy joker játékost, aki a labdát birtokló csapattal játszik össze (emberfölény a labdabirtoklási fázisban)
- Váltsunk játékoldalt, foglaljuk el a támadási félpályát, a labda visszaszerzése után pedig egy hosszú íveléssel játszunk meg egy társat, aki már a pálya adott területén helyezkedik
- A játékosoknak csapatszinten szervezettnek kell lenniük, hiszen ez teszi lehetővé az ellenfél térfelén történő nyomásgyakorlást a saját kapu védelme, illetve a labda visszaszerzése céljából
- Szenteljünk figyelmet az átmeneti szakasznak: a labda megszerzése után a védekező csapatnak gyorsan meg kell fordítania játék irányát és el kell foglalnia az ellenkező oldali félpályát, hogy kapura támadhasson (ellentámadás és az egész csapat támadó felfejlődése az ellenfél térfelének elfoglalásához)
- A játékosoknak ügyesen kell elfoglalnia a támadási félpályát a kapura lövéshez: jól kell mozogniuk mind mélységben, mind szélességben, hogy biztosítani tudja a gyors hosszanti felfejlődést és egyúttal hatékonyan járassa a labdát