2 az 1 ellen befejezett technikai jellegű bemelegítés

- 6 tányérbója
- 2 sorfalbábu
- 4 jelzőbója
- 4 kiskapu
- Labdák
- Játéktér: 15×20 méter
- Játékosok száma: 10
- Időtartam: 20 perc
- Sorozatok száma: 2
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Technikai köredzés-javaslat 2 az 1 elleni szituációval |
Counter move, Irányított labdafogadás, Szabadulás, Kapura rúgás, 2-1 ellen |
A játékhoz kijelölt területen helyezzünk el hat tányérbóját az ábrán látható módon. A labdák attól a tányérbójától indulnak, aminél "A" játékos várakozik. "B" játékos nagyjából 10 méterre, a körülbelül 2 méter széles átjárót formázó, két középső jelzőbója közé áll; két másik jelzőbója segítségével alakítsunk ki két másik átjárót, egyet a középső átjárótól balra, egyet pedig tőle jobbra. "D" és "D1" tányérbóják közelében állítsunk fel két sorfalbábut, hogy valószerűvé tegyük a játékhelyzetet. Körülbelül 10 méterre állítsunk fel négy kiskaput, kettőt "A" játékostól jobbra, kettőt pedig tőle balra. A két-két kiskapu közé helyezkedjen egy-egy védő, az ábra szerint.
A gyakorlat ebbő az e-könyvből származik:
- Az edző jelére "A" játékos passzol "B"-nek, aki ezalatt ellenmozgással szabad területre fut az egyik oldalsó átjáró felé
- A labdát első szándékból átvéve, "B" átlép az átjárón; ha ezt jobb oldalon teszi, ahogy az ábrán is láthatjuk, "B" a bal oldali játékosoknak passzol ("C" és "D")
- Az irányított labdaátvételt követően "B" játékos "C"-nek passzol, aki irányított labdaátvételt mutat be "D" irányába
- "C" irányított labdaátvétele alatt "D" játékos ellenmozgást végez, hogy kiszabaduljon a sorfalbábu emberfogásából, majd irányított labdaátvétellel elkerüli "védőjét", így elindulhat a kapu felé a befejezés céljával
- "D" labdaátvétele aktivizálja "X" védőt, akinek meg kell védenie a két kiskaput "C" és "D" támadása ellenében. Az "A" játékoshoz közelebbi kapura szerzett gól 2 pontot, a másikra elért találat 1 pontot ér
- Két percenként cseréljük le a védőket
- A gyakorlat a "megjátszom és követem" elven alapul a következő sorrendben: A-B-C-D-A
- Ezután "A" játékos (aki átvette "B" helyét) az előzőhöz képest ellenkező oldali átjáró felé nyit, majd a másik két játékosnak passzol ("C1" és "D1")
- Ebben az esetben "X1" lesz a védő
- Mutassunk be minden lehetséges labdaátvételt (zárással, külsővel, sarokkal, a labdát fedezve), mindkét lábbal
- Vegyük át a labdát az egyik, és passzoljuk a másik lábunkkal (esetlegesen használjuk a csüd külső részét is a passzhoz)
- Növeljük a távolságokat (átadás csüddel is)
- "A" játékos passzol "B"-nek, aki partjátékkal visszateszi a labdát "A"-nak; "A" újra passzol "B"-nek a középső átjárón keresztül, majd "B" megjátssza "C"-t
- Mielőtt összejátszana "D"-vel, "C" játékos kényszerítőzik "B"-vel
- Az előző két játékelem kombinációja: "A" passzol "B"-nek, partjáték "A"-nak, aki "C"-nek továbbít, "C" pedig lezárja a kényszerítőt "B"-vel
- "D" játékos partjátékkal megjátssza "C"-t, aki "D"-vel mutat be kényszerítőt
- Az időközönkénti védőcsere helyett, váljon az védővé, aki hibázik
- "D" és "X" küzdjön meg 1 az 1 ellen