Spanyol kisjáték átmenetekkel
- Tányérbóják
- 10 megkülönböztető mez (7 megegyező, 3 eltérő színben)
- Labdák
- Játéktér: 45x40 méter
- Játékosok száma: 17
- Időtartam: 25 perc
- Sorozatok száma: 2, egyenként 12 perces sorozat 1 perc pihenővel a sorozatok között
| Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
|---|---|
|
Pozíciós játék a labdatartás fejlesztésére |
Támadó pályalefedés, Mobilitás, Possession triangles, Reaggression, Szabadulás, Come and go with two players, Közlés, Átmenetek |
A tizenhatos félköre és az ellenkező oldali félpálya kezdőkörének félköre között alakítsunk ki egy 45x40 méteres négyszöget. A játéktéren belülre tizenhárom játékos helyezkedik a következő szereposztásban: egy kék mezes joker játékos, öt labdatartást végző játékos (az ábrán piros mezben) és hét labda nélküli játékos (az ábrán fehér mezben). A pálya kerületén kívül, mindkét hosszú oldal mentén egy kék mezes partjátékos mozog, míg a rövid oldalakhoz egy-egy játékos helyezkedik a labdát tartó csapatból (piros-fekete mezesek).
A gyakorlat a következő e-könyvből származik:
- A gyakorlat célja, hogy jobbról balra és balról jobbra járassuk a labdát, de lehetőség szerint inkább sarokból sarokba, amit a játékosok lépcsőzetes tagozódása tesz lehetővé a játéktéren belül
- Még pontosabban: a játéktéren belüli futballistáknak ki kell használnia az ellenfelek külső játékosok felé irányuló letámadását, így szabadulva ki az emberfogásból, majd időt és területet találva a játékhoz
- Ha a fehér mezes csapat labdát szerez, a piros-fekete mezes külső játékosok az átmeneten dolgozva zárnak a fehér mezes labdavivő felé, és ellenpressinggel (Gegenpressing) próbálják meg azonnal visszaszerezni a labdát. A fehér csapat játékosainak új passzsávok létrehozásával kell megtartania a labdát, amiket a piros-fekete játékos által szabadon hagyott oldal bejátszásával alakítanak ki: ezt a területet egy fehér mezes játékos foglalja el, amint csapata elkezdi a labdatartást
- Az a csapat, amelyik 15 másodpercig tudja tartani a labdát, egy pontot kap
- Ha ugyanazon akción belül mindkét joker játékos labdához ér, a csapat egy ponttal gazdagodik

A fehér mezes csapat labdát szerez
- Amikor a labda a játéktéren kívülre ér, a labda nélküli csapat számára kötelező a letámadás
- Ha a középen játszó játékos egy külső játékostól kap labdát, kötelező egy érintésből játszania
- A külső játékosok rendelkezésére legfeljebb három érintés áll
- A joker játékosok nem szélességben, a hosszú oldal mentén, hanem mélységben, a rövid oldalaknál játszanak
- Ha a labdát birtokló csapat elveszíti a labdát, de 3 másodpercen belül visszaszerzi, egy ponttal lesz gazdagabb
- Bátorítsuk arra a játékosokat, hogy a megfelelő ütemet és területet felismerve lássanak (ahelyett, hogy csak néznének), a leghasznosabb passzt keresve az akció építéséhez és a labda megtartásához (ne csak egyszerűen a "megjátszom, akit látok" elvet alkalmazva)
- Figyeljünk a piros-fekete külső játékos helyezkedésére, mivel ez nem csak a játék felépítésének fázisában hasznos, hanem a labda visszaszerzésénél is fontos szerepet játszik: a megfelelő pozíció elfoglalása kulcsszerepet játszik (megelőző emberfogás)
- Tegyük világossá, hogy a piros-fekete játékosok futása és mozgásai ne "szinkronban", hanem összhangban legyenek egymással: soha ne ugyanúgy mozogjanak, de mindig ugyanazt a közös célt tartsák szem előtt
- A hosszú oldalaknál játszó partjátékosok fókuszát és koncentrációs szintjét tartsuk magasan: helyzetükből kifolyólag nagyon tettre késznek kell lenniük, hiszen meghatározó szerepet játszanak a különböző kombinációk sikere szempontjából





























































