Párhuzamosan zajló, orientációs kisjátékok

- 16 tányérbója
- 4 megkülönböztető mez
- Labdák
- Játéktér: 20x20 méter
- Játékosok száma: 16
- Időtartam: 15 perc
- Sorozatok száma: 1 sorozat 15 perc időtartammal, pihenés nélkül
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Egy, a „perfil” spanyol módszertani fogalma által inspirált spanyol kisjáték a test mozgási irányának fejlesztésére |
Timing, Perifériás látás, Passzolás, Labdaátvètel, Irányított labdafogadás, Labdaszerzés |
Egymástól 2 méter távolságra rajzoljunk fel négy, 4x4 méter nagyságú négyzetet (rondos), ez lesz a játékterünk. Játékosainkat osszuk (az ábra szerint) támadókra és védőkre oly módon, hogy minden négyzetben egy védő játsszon, és négy támadó aktívan tudjon részt venni egyszerre két spanyol kisjátékban (folyamatos orientáció-váltás) 4 az 1 elleni vagy 3 az 1 elleni helyzeteket alakítva ki. A labda a kisjátékok egy-egy támadójától indul.
- Az edző jelére a támadók egyszerre kezdenek labdatartásba a négyzeteken kívül, így alakítva ki 4 az 1 elleni és 3 az 1 elleni szituációkat
- Négy játékos egyszerre két kisjátékban vesz részt, folyamatosan változtatva saját orientációja irányát
- A négyzetekben játszó védők célja a labdaszerzés
- • Ha a védők labdát szereznek, helyet cserélnek a labdát vesztő játékossal
A gyakorlat az alábbi e-könyvből származik:
- Szabad érintésszám
- Minden labdavesztésnél támadó-védő szerepcsere történik
- Korlátozzuk az érintésszámot
- Cseréljük le a védőt sorozatonként, és ne labdaszerzés esetén
- A négyzetek legyenek egymáshoz közelebb
- Az edző esetén:
- Figyeljük a játékot, adjuk vissza gyorsan a labdákat
- A gyakorlat pozicionálása: a gyakorlatot helyezzük a pálya olyan területére, ahol kisebb eséllyel veszítünk labdát, pl. az egyik sarokba
- Az edző és a labdák helyezkedése: a négyzetek közepén
- Legyünk tisztában a fogalmakkal, amiken dolgozunk, így célirányos üzeneteket juttatunk célba
- Ne szóljunk bele túl sokszor a játékba: a gyakorlat nagyfokú koncentrációt igényel a játékosok részéről
- Erősítsük a pozitív viselkedésformákat; hibák esetén a korrekciót tervezzük be a megfelelő időpontra
- A labdás játékos esetén:
- A labdaátvételek több időt biztosítanak a több kisjátékban egyszerre részt vevő társaknak
- Figyeljünk a helyezkedést korrigáló mozgásokra
- A labdát fogadó játékos esetén:
- 180°-os orientáció
- Tájékozódás a labda fogadása előtt
- Helyezkedjünk úgy, hogy lássuk a két négyzetet és a társakat is
- Oldalirányú, segítő passzok